mallbillede.jpg
Nyheder / Digitalt

Clear Channel leder ny digital OOH-kategori i shoppingcentrene

Mandag d. 30. april blev det officielt, at Clear Channel har sikret sig retten til at etablere digital out-of-home (DOOH) i 10 store shoppingscentre landet over og dermed Danmarks største DOOH-kategori i shoppingcentrene.

Inden udgangen af 2018 etableres knap 100 skærme, der udover den nationale dækning sikrer et samlet netværk på 13 centre og op til 150 digitale flader. Udover den store eksponering af besøgende, giver netværket annoncørerne mulighed for at henvende sig direkte til potentielle købere og positionere brands og produkter tæt på købssituationen.

– Vi glæder os til at introducere en digital platform på tværs af vores centre, der er med til at højne butiksoplevelsen og samtidig åbner op for nye, unikke kommunikationsmuligheder både for vores lejere, samt de kommercielle annoncører. Vi har været partnere med Clear Channel gennem en længere årrække omkring reklamepladser uden for vores centre og vi glæder os meget til at udbygge vort bestående gode samarbejde med de nye digitale løsninger, udtaler Jakob Møller, Commercial Manager hos DADES.

Vi har været partnere med Clear Channel gennem en længere årrække omkring reklamepladser uden for vores centre og vi glæder os meget til at udbygge vort bestående gode samarbejde med de nye digitale løsninger.

Jakob Møller, Commercial Manager hos DADES

Clear Channel lancerede deres første digitale netværk bestående af 54 skærme i Københavns Metro i april 2016. Dette blev fulgt op med det første digitale Mall-netværk med 21 skærme på Fisketorvet samme år, samt yderligere to storcenter kontrakter i 2017. På den anden side af sommeren, når netværket går live, giver den digitale udvidelse annoncørerne adgang til knap 950.000 ugentlige besøgende på tværs af hele Danmark.

– Vi har oplevet en stødt stigende efterspørgsel på vores eksisterende digitale platforme, hvilket gør det til en enkel beslutning, at fortsætte vores investeringer på dette område. Vi er stolte over at være med til at udbygge vores mediekategori, så den kan konkurrere både med TV og online, men også at DADES A/S har valgt at tildele os denne aftale, der er den hidtil største af sin art i Danmark, udtaler Dennis Højland Nyegaard, Country Manager hos Clear Channel.

Vi er stolte over at være med til at udbygge vores mediekategori, så den kan konkurrere både med TV og online, men også at DADES A/S har valgt at tildele os denne aftale, der er den hidtil største af sin art i Danmark.

Dennis Højland Nyegaard, Country Manager hos Clear Channel

For mere information om Clear Channels digitale netværk, læs mere her.

Ring til os

+45 3644 0244. Eller send en e-mail til kundeservice@clearchannel.dk