Årets Hegnspæl uddeler reklamepris til kreative projekter på metrobyggeriets grønne indhegning
Hos Clear Channel er vi stolte af at kunne tilbyde vores annoncører en central eksponering i hovedstaden – og Byens Hegn er bestemt ingen undtagelse. Igen i år samles vi for at hylde de bedste og mest originale projekter på Byens Hegn – herunder den Kommercielle Hegnspæl-statuette for bedste reklame på hegnet.
Siden projektets opstart og frem til Cityringens åbning er vi, i samarbejde med Metroselskabet og City Media, med til at præge de mere end seks km grønne hegn, der omkranser Metroselskabets byggepladser i hovedstaden.
”Hegnspælen” udspringer af kunstprojektet af samme navn, der blev sat i værks som en kunstnerisk udsmykning af hegnenes grønne facade til, sammen med reklamepladsen, at forskønne byrummet omkring metrobyggeriet.
De tre hegnspæls-statuetter. Fra venstre: Juryprisen, Publikumsprisen og den Kommercielle Pris.
Årets Hegnspæle uddeles til de bedste værker på Byens Hegn i det forgangne år, med bidrag fra flere inspirerende kunstnere og mere end 500 værker. Traditionen tro fordeler de tre priser sig over: en Publikumspris, en Jurypris for bedste kunstværk og en Kommerciel pris for bedste reklame på hegnet. For at komme i betragtning til prisen skal værkerne: Skabe bedre byrum, være steds- eller kontekstspecifikke, lokalt forankrede, borgerinddragende, originale og interaktive.
Føtex reklame med kunstgræs på hegnet ved Trianglen
Sidste års Kommercielle Hegnspæl gik til Art Director Rine Boland Folden fra Kunde & Co, som havde lavet en original Føtex reklame med kunstgræs på hegnet ved Trianglen, med afsæt i en mindre forretning dedikeret til mad og friske råvarer.
Vinderen af den Kommercielle Pris modtager den flotte hegnspæls-statuette, som er lavet af kunstneren Bert. Læs mere om den Kommercielle Pris og de nominerede kampagner her.