1607-bycyklendk08kgsnytorv.jpg
Indsigt / Digitalt, Inspiration og Kampagneeffekt

Sæt din reklame i bevægelse med dynamiske kampagner

Teknologiens udvikling sprænger rammerne for digitale Outdoor-løsninger, og Play-serien hos Clear Channel Danmark er bestemt ingen undtagelse. Bliv klogere på, hvordan vores kunder har foldet sig ud med dynamisk content på Metro Play-netværket i Københavns Metro.

Metro Play-skærmenes dynamiske setup skaber udvidede muligheder for fleksibilitet, timing og kreativ udfoldelse. Så er der blot tilbage at skabe relevant og værdifuldt indhold. Bliv inspireret nedenfor med tre spændende cases, der hver især har brugt dynamisk content – både kreativt og interaktivt.

BYCYKLEN: REAL-TIME GPS TRACKING

Bycyklen.dk står bag et bike-on-demand-koncept – et grønnere alternativ til den daglige pendling. Foruden at promovere brugen af cyklerne i den daglige transport fra A-B, har servicen til formål at drive turister, såvel som lokale, til stationer, seværdigheder og andre centrale spots i København.

Som en ekstra service for brugerne, benytter Bycyklen.dk data fra cykelstationernes real-time GPS position, til at oplyse om cyklernes nærmeste placering og ledighed. Her kan brugerne, via en hjemmeside, logge sig ind for at booke cyklen efter behov. I kampagnens periode kunne Metroens passagerer således orientere sig, på de digitale skærme, om cyklernes nærmeste placering i henhold til den station, de befandt sig på.

1606-888com04kgsnytorv-1.jpg

888-KAMPAGNEN: REAL-TIME DATA

Driver du forretning inden for sports-bedding, nyheder eller et andet datadrevet segment – hvorfor så ikke reklamere i real-time? Metro Plays tilhørende software sikrer et fleksibelt og dynamisk medie, hvor du med et enkelt tryk kan skifte kampagne, kampagnebudskab eller livestreame nyheder simultant, mens det sker.

Da EM i fodbold blev skudt i gang, mellem Frankrig og Rumænien, var 888.dk på banen med dynamisk takeover i Metroen. Her blev kampagnens lineære spot, på kampens startskud, omdannet til en dynamisk live-odds opdatering, med løbende status på bedding-satser, i takt med målstillingen igennem hele kampen.

img-6610.jpg

TOYOTA: RELEASE DATE COUNTDOWN

Hos Toyota har den seneste aktuelle lanceringskampagne, for hybridbilen C-HR, kørt over Metroens digitale skærme. Det dynamiske spot bestod af små detaljefilm med tidskoder, der sideløbende blev promoveret i udvalgte magasiner og platforme. Kampagnen var delt op i flere faser bl.a. bestående af en:

Count Down periode: Metroens dynamiske spot bestod her af et nedtællingsur (der viste detaljer fra bilen). På Toyotas egen kampagneside, og via bannere, kørte nedtællingsuret sideløbende med Metroens netværk og gik i nul den 25. august på slaget 22.00.

Lanceringshappening og event: Præcis 24 timer før lanceringseventet blev nedtællingsuret sat i gang i Metroens Play-netværk. Countdown mod nedtællingsurets nulstilling, den 25. august kl. 22.00, samt det efterfølgende release-spot, blev frigivet med fuld visning på samtlige af Metroens 54 skærme i netværket.

Som opfølgning på den digitale kampagne, blev der afholdt et eksklusivt testdrive-event, hvor heldige udvalgte kunne prøvekøre den nye C-HR før alle andre.

Ring til os

På +45 3644 0244. Eller send en e-mail til kundeservice@clearchannel.dk