1702-royal02norreport.jpg
Indsigt / Inspiration, Kampagneeffekt

Forbrugeren i fokus – kommunikér dit budskab tæt på butik og produkt

Som annoncør handler det om at komme forbrugeren i forkøbet og fortælle en historie, der sikrer dig synlighed hos den specifikke målgruppe.

Erfaringen viser, at aktiviteter der er tæt relateret til forbrugeren, enten personligt eller geografisk, har positiv effekt. Nærhedsprincippet kan udfolde sig på forskellige måder. Det kan eksempelvis rette sig mod det nærområde, som forbrugeren er en del af og dermed give konkret inspiration til at foretage et naturligt valg af dit produkt eller service i en given situation.

Fokus bør være på at skabe indhold, der bidrager positivt til forbrugerens samlede oplevelse, daglige planlægning og præferencer, og samtidig retter sig mod såvel eksisterende som potentielle kunder.

Her har vi samlet en række eksempler på kampagner, der med fordel har tilpasset deres indhold til tid og sted, for at inspirere forbrugeren til at benytte deres specifikke produkt.

Gorm’s indbød til italienske fristelser for de sultne koncertgæster

Som led i åbningen af Københavns nye multi-arena, Royal Arena, inviterede Gorm’s til at lægge et visit forbi deres restaurant til gastronomisk håndværk & italienske klassikere. Metro Play var her en oplagt platform, der gav Gorm’s mulighed for at guide forbrugeren direkte til deres restaurant strategisk placeret lige ved koncertstedet med tidsspecifikke budskaber. I morgentimerne lød budskabet ‘Skal du i Arenaen i aften?’ og om aftenen før koncerten var ordlyden ‘På vej til Arenaen?’.

1702-gorms06islandsbrygge.jpg
1702-gorms03kgsnytorv.jpg

Royal Unibrew inviterer i tourbussen til stjernerne

Royal Unibrews seneste kampagne er et godt eksempel på tværgående budskaber med parallel til oplevelser eller attraktioner, der har en naturlig reference til kundens eget produkt. Med metroen som direkte transportrute til Royal Arena, valgte Royal Unibrew at pryde perrondørene med en humoristisk henvisning til metroen som vejen til musikken og stjerneidolerne.

1702-royal02norreport.jpg
1702-royal04kongensnytorv.jpg

Noa Noa og Gudrun Sjödén drager de impulsive shoppere til butikken

Med de digitale Mall Play-skærme på Fisketorvet Noa Noa lavede en direkte henvisning til deres butik på 2. sal i shopping centret. Gudrun Sjödén valgte en uundgåelige pandevægs-placering på Nørreport Station, der guidede forbrugeren til deres nærmeste butik. Budskaberne kan i denne situation være med til at støtte op om forbrugernes valg, mens de er i det rette mindset, og lette købsprocessen ved at guide den korteste vej fra inspiration til køb.

1610-noanoa002fisketorvet.jpg
mb1601-gudrunsjoden01-1.jpg

Sunset Boulevard følger de sulte maver i mål

Ved hjælp af segmenterede Adshels gav fast food-giganten Sunset Boulevard forbrugerne en opfordring til at få stillet sulten indenfor kort rækkevidde med direkte henvisning til kædens nærmeste restaurant.

1701-sunset-boulevard-18taernvej-rc.jpg

Frederiksberg Centret guider den hurtige vej til afløb for shoppefeberen

På Lightboxene i metroen har Frederiksberg Centret målrettet budskabet på de forskellige stationer, til det antal stop de rejsende befinder sig fra centret – en god måde at skabe top of mind awareness, når forbrugeren er på jagt efter inspiration.

1612-frederiksbergcenteret005christianshavn.jpg
1611-frederiksbergcenteret01norreport.jpg

Her kan du læse mere om alle vores produkter

Ring til os

På +45 3644 0244. Eller send en e-mail til kundeservice@clearchannel.dk