dsc-5600.jpg
Indsigt / Analyse

Fem ting du skal vide om OOH

Et stigende antal annoncører inkluderer i højere og højere grad Outdoor-mediet, som en effektiv platform til at nå deres forbrugere. Men hvor meget ved du egentlig om effekterne af Out of Home?

For at besvare dette spørgsmål, har vi hos Clear Channel International allieret os med Millward Brown, der har foretaget en forskningsundersøgelse af påvirkningen gennem forskellige niveauer af kunderejsen – fra indledende opmærksomhed, til brand-kendskab og køb af produkt. Millward Browns anvendte forskningsmetode, Cross Media-analyse, giver mulighed for at identificere hvilke medier, der har størst indflydelse og effekt gennem denne rejse. Forskningsresultaterne er baseret på mere end 150 europæiske casestudier.

cci-mb-infographic-full-a4.jpg

This study, along with other meta-analysis studies conducted using findings from our CrossMedia database, shows there is a clear need for brands to deploy a broad media mix. Specific media channels are able to help brands drive different brand measures. In the case of OOH, we see it is particularly good at driving top box consideration, and this is even stronger when the advertising is close to point of sale. As with all media, creative strength is also key factor in OOH impact, and this should be tested to ensure maximum impact.

Hannah Walley, Client Director, Media and Digital, Millward Brown

Ring til os

+45 3644 0244. Eller send en e-mail til kundeservice@clearchannel.dk