1608-ninjawarriors03kgsnytorv.jpg
Indsigt / Inspiration, Kampagneeffekt

Best Practice: Sådan integrerer du flader og rum i din kampagne

Med deres seneste kampagne for Team Ninja Warrior Danmark har Discovery Networks med stor succes fået design og rum til at spille sammen. Bliv klogere på deres kreative proces, og hvordan de har udnyttet metroens flader.

Outdoor-formatet giver uanede muligheder, der samtidig stiller store krav til eksekveringen i praksis. Med den seneste ’Team Ninja Warrior Danmark’-kampagne lod Discovery Networks kreativet smelte sammen med omgivelserne og brugte byrummets interiør og eksisterende elementer, som en aktiv del af kampagnen.

Vi startede med at studere, hvordan folk bevæger sig i rummet og affotografere fladerne. Det satte vi op imod vores koncept og skitserede derefter, hvordan de enkelte flader skulle indgå i det samlede forløb. Først derefter gik vi i gang med at skyde materialet.

Anne Sophie Leise-Hansen, Kreativ Konceptudvikler og Art Director på kampagnen
1608-ninjawarriors01kgsnytorv.jpg

Metroen som medieplatform indbyder til refleksion og kreativ udfoldelse. Når det kommer til Outdoor har billedkompositionen stor effekt, og de bedste eksempler tænker både byrum og miljø ind i motivet. Ved at udnytte linjerne i billedet, ledes øjet til motivet og skaber liv og bevægelse. Discovery Networks brugte bl.a. de kælkede linjer i forlængelse af rummet for at skabe fart og dramatik i motiverne. En særlig effekt, der ifølge Astrid Wolf, Deputy Head of Marketing, ikke var tilfældig i den aktuelle kampagne:

Vi ønskede at lave noget spektakulært og bygge det op omkring det rivaliserende head to head løb, hvor dedikationen var i fokus. Det skulle give en fornemmelse af programmet og, i dette tilfælde, atleternes store dedikation til løbet. Det har Metroen som location været perfekt egnet til, fordi du har et rum til at fortælle en historie – næsten helt uforstyrret.

Astrid Wolf, Deputy Head of Marketing, Discovery Networks
1608-ninjawarriors08kgsnytorv.jpg
1609-theninjawarriors19kongensnytorv.jpg

Fortællingen er central for at sætte et aftryk hos ens modtager. Den bliver ofte set og husket, fordi den vil noget med sit budskab. Og lige præcis fortællingen var særlig omdrejningspunkt for Discovery Networks:

Vi var meget insisterende på placeringerne og rummet, i forhold til at lade oplevelsen fylde. Det handlede om at formidle mere end bare information. Vores programbrands skal opleves, og det handler om at turde give en emotionel oplevelse. Målet for os var derfor at skabe en historiefortælling og lade modtageren blive suget ind i historien og den emotionelle rejse undervejs, som de bevægede sig i rummet.

Astrid Wolf, Deputy Head of Marketing, Discovery Networks
1608-ninjawarriors09kgsnytorv.jpg
1608-ninjawarriors16kgsnytorv.jpg

Som medieplatform er metroen støjfri og har et æstetisk og stilrent miljø, hvor du er fri for konkurrerende medier. Med et stigende informations-overload, hvor modtageren dagligt skal forholde sig til mange indtryk, stilles der større krav til kommunikation, der er konkret og fængende. Hjernen fordøjer den visuelle information langt hurtigere end ord – gør som Discovery Networks, og lad billedet tale for sig selv.

Vi har været meget tilfredse med samarbejdet med Clear Channel. Mediet har givet os nogle muligheder, som vi ikke har kunnet få andre steder. Det har en eksklusivitet, som har gjort, at vi kunne tage ejerskab og lade de kreative idéer udfylde deres fulde potentiale.

Anne Sophie Leise-Hansen, Kreativ Konceptudvikler og Art Director på kampagnen
1608-ninjawarriors15kgsnytorv.jpg

Bliv inspireret af andre kreative Outdoor-løsninger lige her.

Ring til os

På +45 3644 0244. Eller send en e-mail til kundeservice@clearchannel.dk