roed.jpg
Indsigt / Analyse, Digitalt og Kampagneeffekt

Adfærdsforsøg #1: Hvordan kan kommunikation drive adfærd?

Vi har i samarbejde med kommunikationsbureauet Hill+Knowlton Strategies sat os for at teste, hvordan kommunikation kan drive adfærd, når den er designet efter forskellige kognitive processer. For er vi blevet individuelle forbrugere eller hersker flokdyrsmentaliteten stadig i vores daglige færden?

Social Norms: Gør dit budskab relevant og nærværende

Forsøgene tog udgangspunkt i Clear Channels digitale skærme i Københavns Metro, hvor de rejsende, blev eksponeret for forskellige budskaber.

I dette forsøg har vi, med hjælp fra Røde Kors, testet teorien gennem en række forskellige indsamlingsbudskaber. Det viser sig bl.a., at jo tættere et budskab eller en adfærd er forankret i vores egen livsførelse, jo mere tilbøjelige er vi til at reagere.

Resultaterne viser, at mennesket er et flokdyr. Jo tættere en adfærd er på os som individ, desto mere sandsynligt er det, at vi følger trop

Bo Øksnebjerg, Adfærdsbiolog

Se med, og bliv klogere på Outdoors mange muligheder, og hvordan du med målrettede digitale kampagner kan skræddersy budskaber, der rammer plet hos målgruppen og skaber større effekt.

Få meget mere inspiration og værktøjer til, hvordan du planlægger din næste kampagne her.

Ring til os

+45 3644 0244. Eller send en e-mail til kundeservice@clearchannel.dk